My Blog List

Thursday 13 October 2011

Selamat pagi semua...

Assalammualaikum lama da xupdate blog ni busy,bukan busy ape pon bz dok membelek blogger2 lain nya blog,cara2 penyediaan perkahwinan dan petua2 sebelum dan selepas kawin hheeehe...oowh nak sambung cite la entri bulan lepas,xde kene mengena gan tajuk kat atas tu ppsstt!! mcm yg ada belek blog aku ni,sape yg nak baca tu,silah..tp yg xnak tu xpayah baca blahh.. (mcmne kenal dgn en tunang kan)  sebenanya kenal gan en.tunang ni di satu laman web,kebetulan ayah en.tunang pun polis,tp da behenti...kenal da lama tp xpenah sua muka pon,borak pon jarang,1 hari tu bile aku bukak web tetiba ada 1 msg, buerbunyi " haii salam perkenalan" biasa la lelaki ayat mesti cantik kan,aku sebenanya da muak dgn lelaki,asik kene tipu,ditipu dan ditpu sampai 1 tahap aku malas nak bercinta dan berkahwin.sampai mcmtu skali diknon...tp en.tunang xbehenti,xjemu2 dok anta msg,smpai aku naik jemu dan muak.1hari aku diopis xde keje,aku terpikir nak reply ke x,tetiba la pulak tgn ni menggigil nak tgn keyboard 2,3 kali gak la aku dok bukak,tutp web tu,takut pon ada...ppsstt sblm ni xpenah k.secara xsengaja aku terreply msg dia...cite punye cite, sebulan gak la br bertuka no fon..rupe2nya org dekat jew,pertama kali pandang muka mcm edry putra..alah pelakon tu ceitt perasan ahahaaa...tp 2 kali pandang terpesona gak la hahaha..kenal,dkat 2 bulan gak.TASIK TITIWANGSA menjadi SAKSI en.tunang melamar aku...bangga OK, tp aku takut nk bgtau parents...sbb xmo terjd mcm sblm2 ni.DITIPU,TERTIPU DAN KENE TIPU....ptg tu jugak dia kt nak jumpe parent, ok lah kebetulan parent ado,slalu skit nya susah parent nak ada diumh..mcm2 hal ada biasa la my mom ahli politik,ayah polis...smpai diumah en.tunang trus meluahkan segala2 nya pd parents...parent mmg terkejut....adalah dalam 2jam berborak.itu ini,itu ini,itu ini,AKHIRRRNYAA SETUJU.....seminggu lpas tu rombongan dtg merisik,cume tetapkan tarikh jew n kenal2 antara parents en.tunang dan my parents...aku kenal gan dia xlama 4bulan jew trus merisik,15.1.2011 bertunang akhirnyaa..mgkin ini jodoh ku..dalam tempoh bertunang ni, inilah masanya kami mengenali antara satu sama lain,dan bercinta....,xmo la peristiwa lama kembali lagi.ALHAMDULILLAH berkat doa aku dan kedua ibu bapa,rupe2nya en.tunang aku ni seperti ayah aku sendiri,baik,beradab,hormat orang tua,pandai masak,dan xkesah menjaga emak nya dlm keadaan ape pon..(bakal mertua sakit,xnampak malah lumpuh sebelah badan dan buah pinggan rosak) DOAKAN KAMI BAHAGIA KEKAL KE JINJANG PELAMIN,ANAK CUCI,CICIT YEW..

2 comments:

Si Pengukir JIwa said...

semoga bahgia sampai anak cucu...like!!!....so sweet

sitinazirah86 said...

onnie :tq syg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...