My Blog List

Tuesday 20 September 2011

berkongsi pengalaman bukan untuk mengaibkan..

salam

Sahaja nak kongsi pengalaman,(mcm tajuk diatas) hehee,tetiba hakku teringat kisah aku becinta zaman kolej dulu heheee,time sekolah xde pun bf,abis spm jer br ado.Duduk ni nak la bekongsi an...kat opis ni aku keje angkat telefon jew..tu yg best,sblm ni bhg pembayaran..biasa lah KERANI harus lah terima ape bos ckp..dia suruh tuka keje,ikut jew lah...oklah malas nak cite pasal kejew ni nati time2 senang haku cite k.JOmlah dgr cite haku ni yg nak lepaskan perasaan hoohoo..klu nak baca,baca le klu xnak n menyampah xyah baca...ok bermula kisah percintaan haku,lepas spm adalah kenal gan sorang mamat ni time tu keje di ampg point,dia pon sama cume department jew lain2,haku tgh tggu result spm,sidia lak tgh cuti semester..hheee mula2 haku buat bodo jew sbb malas nk bercinta,cintun ni..tup2 ada sorang kakak ni bgtau aku yg ada org minat..haku tny sapew issh merepek jew...hehhee rupe2nya dia dah perhatikan haku dah lama,dlm masa yg sma time cuti aku berjalan2 dgn my bff di sg.wang,terjumpa lak mamat dok kmpg pandan..nk bekenalan gak gan haku..emmm mana 1 pilihan kalbu ahhaa..tp aku hamik yg mamat kmpg pandan,yg mamat sorang g ni hamik gak tp xla serapat yg mamat kmpg pandan tu.agak lama gak la kawan gan mamat kmpg pandan tu..rupenya2 mamat kmpg pandan ni penipu..abis duit haku dia kikis,bodoh gak haku ni...adoii klu ku tau la mamat yg student tu baik hatinya,aku da kawin gan dia ahahahaaa..mamat student tu skrg da berkerjaya..menyesal toii..dah ttp cite pasal tu pas 2 haku dpt lak sorang mamat lg,upenya2 kawan kpd mamat kmpg pandan tu haaii..lama la jugak kawan hampir 5 taun kawan gan dia last2 putus begitu..xyah la cite mcm ne haku le kawan ek..just cite.KENAPA? le PUTUS mehh aku cite k..mula2 kawan selama 2bulan tok mengenali hati budi masing2 time tu taun 2005 lepas tu kami pon sama2 la bercinton,bwk jumpe kedua perents..perents aku OK perents dia pun OK...so kami pun bercinton...eemmm tetiba haku balik umh perents haku bgtau "ko jgn berkawan dgn budak tu lg" KENAPA???? perents haku hny berkata "JGN,JGNLAH" tp jiwa time tu memberontak masih muda dan degil haku tetap kawan dgn dia...bukan nak aibkan dia k..time haku kawan gan dia tu,haku belajar lg,dia bekerja di restoran EDEN,pastu haku abis blja dia pon behenti keje,aku plak keje,time tu perrhh haku yg tanggung dia dow,tp time tu haku still xingt pesan perents,still kwn almaklumlah tgh hangat n darah muda...haku ada gak soh dia bekerja,mcm2 kerja dia buat,repair moto,despatch mcm2 lah ado..tp haku xtau kemana duit gaji dia...setiap kali kua,duit haku jewlah yg melayang...kami selalu bergado,diatas sbb2 yg kecil..dia selalu naik tangan,tendang lebih kurang lelaki dayus lahh...tp haku still bersaba dgn perangai dia..taun 2007 perangai dia amat bnyak berubah,haku ajak kua dia kate nk kua besama kawan2 asik berkepit dgn haku jew..oklah aku xkesah,tp time dia kua bersama2 kwan aku try telfon nape xangkt tel smpai ke malam...smpai fon tu abis btari...haku ni rajin benar mencari nya di merata tmpt,almaklum lah kan ado kete sendiri,tp haku still xnmpk batang hidung,sbb umh haku dan dia dekat jew.xpelah aku berdoa pd TUHAN agar bertemu gan dia..perhh skali lalu lah si dia bersama pempuan panas bukan main lg hati ni,trus terjah tny sape??dia kate  bukan tunang,bukan makwe...abis sape??nk kate kan sepupu..xmgkin sbb aku kenal sepupu sepapat dia,maklum lah dah lama kenallll...xpe saba lagi...sampi 1 tahap...haku tny ko dah ada pempuan lain ker..tp still xngaku..pada taun 2008 aku menunaikan umrah hajat bonda n arwah nenda...aku berdoa minta pada nyaa..ALHAMDULILLAH TUHAN makbulkan HAJAT KU,dia bukan jodoh haku,sbb 1 mggu  lepas balik umrah tu haku terserempak dgn dia bersama pempuan yg sama,siap berpengang tgn lg...hati ku berkecai..mcm2 perasaan ado time tu..sape tau,hny haku jew yg tau...xde tmpt tok aku bercite..aku mendiamkan diri...akhir 2009 aku dgr bite yg dia dah bertunang,patut la xmencari haku,perangai da berubah,sepak terajang haku...mcm haku ni kucing...xsedar ke yg haku bnyk tanggung ko,mcm2 tp ko buat haku mcm hanjing..selepas lama aku mendiamkan diri dia mencari aku kembali....tp nk buat ape terhengeh2 lg dgn jantan mcm sial,dan pempuan tu belajar jew pandai tp langsung xde perasaan ker...xperiksa ke jantan tu dah berpunya or tidak...aku yg bg dia duit..jg dia dr xkemas hgga la kemas...dan duit tu mgkin dia yg belanja ko pempuan..tp xpelah mgkin hari ni ari ko..mereka pon da berkahwin,xpelah semoga mereka bahagia...aku sebut la yew nama jantan tu  mohd shukri,dia penah berlakon tau cite chempiang....masa budak2 dulu..(XHERAN)selepas 1 taun aku bejumpe dgn ENtunang...next entri la  cite..penat dah dok menaip..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...